REKLAMA WYBORCZA

Wiadomości

  • 22 kwietnia 2020
  • wyświetleń: 6953

Mieszkańcy załatwiają sprawy drogą elektroniczną

Choć w urzędach w całej Polsce nie jest możliwa bezpośrednia obsługa klientów, sprawy mieszkańców powiatu pszczyńskiego są na bieżąco załatwiane przez pracowników starostwa i powiatowych jednostek.

Obsługa klientów w starostwie
Mieszkańcy załatwiają sprawy drogą elektroniczną · fot. Powiat


Ze względu na bezpieczeństwo klientów i pracowników w czasie pandemii koronawirusa, kontakt z pracownikami urzędów możliwy jest wyłącznie w formie internetowej oraz telefonicznej. - Specjaliści informują, że znajdujemy się przed szczytem pandemii, dlatego nasze postępowanie przy wykorzystywaniu złagodzonych przez rząd zasad przemieszczania się musi być szczególnie rozważne. Praca Starostwa Powiatowego w Pszczynie oraz powiatowych jednostek odbywa się z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa i przy możliwie najsprawniejszej obsłudze klientów - mówi Barbara Bandoła, starosta pszczyński.

Przykładem reagowania na aktualne potrzeby jest Powiatowy Urząd Pracy, który ze względu na wiele nowych obowiązków, w tym realizację pomocy w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej, od początku kwietnia wydłużył godziny pracy.

Do Powiatowego Urzędu Pracy do tej pory wpłynęło 858 wniosków o pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności dla mikroprzedsiębiorców z powiatu pszczyńskiego. Do tej pory wypłaconych zostało 160 pożyczek. Środki wypłacane są sukcesywnie, po uzupełnieniu dokumentacji przez przedsiębiorców, w czym pomagają pracownicy urzędu. Przyjętych zostało także 31 wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz 34 wnioski o wsparcie prowadzenia działalności przez przedsiębiorców samozatrudnionych.

- Doradcy klienta kontaktują się z osobami bezrobotnymi, realizowane są umowy szkoleniowe oraz na bieżąco w formie elektronicznej oraz papierowej prowadzona jest rejestracja osób bezrobotnych. Od 1 do 20 kwietnia zarejestrowano w naszym urzędzie 123 osoby bezrobotne - mówi Bernadeta Sojka-Jany, dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy.

Wszystkie wnioski wpływają przez portal http://www.praca.gov.pl lub do skrzynki oddawczej w budynku przy ul. Dworcowej 20. Uruchomiono specjalną infolinię dla przedsiębiorców, a pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy odpowiadają także na pytania i wątpliwości drogą mailową.

Do Wydziału Komunikacji i Transportu każdego dnia wpływa ok. 80 spraw związanych z rejestracją pojazdów czy wydaniem dowodu rejestracyjnego. Mieszkańcy zostawiają wnioski, dokumenty i tablice rejestracyjne w skrzynkach oodawczych w budynku starostwa.

- Klienci przekonują się także, że wiele spraw można załatwić bez wyjścia z domu. Drogą elektroniczną przesyłają zawiadomienia o kupnie lub sprzedaży pojazdu. Na bieżąco realizujemy wszystkie wnioski. Głównie jest to rejestracja nowych pojazdów lub przywiezionych z zagranicy. Dowody rejestracyjne i nowe tablice rejestracyjne Klienci umówieni na daną godzinę odbierają w urzędzie, w specjalnym okienku odbiorczym - mówi Grzegorz Kuś, naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie. I dodaje, że kierowcy nie muszą się już spieszyć np. z rejestracją pojazdu sprowadzonego z kraju członkowskiego UE. Do tej pory mieli na to 30 dni, a jeżeli nie wywiązali się z tego obowiązku, były na nich nakładane kary. Teraz termin został wydłużony do 180 dni.

Telefonicznie oraz mailowo świadczona jest także m. in. pomoc konsumentom przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Pszczynie, mieszkańcy mogą korzystać z telefonicznego wsparcia psychologów oraz bezpłatnych porad prawnych.

Zachęcamy do wykorzystywania następujących sposobów komunikacji z wydziałami starostwa:


Powiatowy Urząd Pracy
Pracuje od poniedziałku do czwartku od godz. 7.00 do 20.00 oraz w piątki od godz. 7.00 do 18.00.
Składanie wniosków przez przedsiębiorców odbywa się poprzez:
  • portal http://www.praca.gov.pl przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego ePUAP,
  • przesyłanie listownie dokumentów na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Pszczynie ul. Dworcowa 23
  • lub pozostawienie w skrzynce oddawczej Urzędu mieszczącej się w wejściu głównym do budynku, która jest dostępna od poniedziałku do piątku w godz. od 7.00 do 17.00.


Infolinia dla przedsiębiorców: 32 210 27 29
Kontakt mailowy dla przedsiębiorców: a.sarapkiewicz@pszczyna.praca.gov.pl lub m.szczygiel@pszczyna.praca.gov.pl
Informacja dot. rejestracji osób bezrobotnych tel. 32 210 27 24

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pszczynie


Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego rejestruje samochody nowe i sprowadzone z zagranicy (niezarejestrowane w Polsce). Prawidłowo wypełnione wnioski wraz z potrzebnymi dokumentami oraz potwierdzeniem opłaty można składać w skrzynce umieszczonej w budynku starostwa (poniedziałki - od godz. 7.30 - 17.00, od wtorku do czwartku od godz. 7.30 do 15.30 oraz w piątki od 7.30 do 14.00) lub przesłać pocztą na adres urzędu.

Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
  • tel. 32 449 23 38 - obsługa Klientów, wypisy z rejestru gruntów i wyrysy z map
  • tel. 32 449 33 43 - obsługa geodetów
  • tel. 32 449 23 35 - gospodarka nieruchomościami
  • tel. 32 449 23 42 - inne sprawy


Wnioski można przesłać przez ePUAP, SEKAP lub zostawić dokumenty w skrzynce oddawczej w budynku starostwa, w godzinach otwarcia urzędu (poniedziałki - od godz. 7.30 - 17.00, od wtorku do czwartku od godz. 7.30 do 15.30 oraz w piątki od 7.30 do 14.00).

Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Pszczynie
  • tel. 32 211 20 24


Wnioski można przesłać przez ePUAP, SEKAP lub zostawić dokumenty w skrzynce oddawczej w budynku przy ul. Korfantego 6, w godzinach otwarcia urzędu (poniedziałki - od godz. 7.30 - 17.00, od wtorku do czwartku od godz. 7.30 do 15.30 oraz w piątki od 7.30 do 14.00).

Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Pszczynie
Udziela bezpłatnych porad pod numerem tel. 32 449 23 28 (koszt połączenia wg. taryfy operatora) oraz mailowo konsument@powiat.pszczyna.pl

Wnioski o podjęcie interwencji, udzielenie porady/informacji prawnej/pomocy w sporządzeniu pisma można przesłać również na adres Starostwa Powiatowego w Pszczynie, a także drogą elektroniczną przy pomocy skrzynki kontaktowej PeUP, opatrując dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Telefoniczna pomoc psychologów
Wsparcia Mieszkańcom powiatu pszczyńskiego udzielają psychologowie oraz interwenci kryzysowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pszczynie oraz Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie.

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna:
  • kom. 502 644 363 przez siedem dni w tygodniu, w godzinach od 7.30 do 18.00
  • tel. 32 210 37 16 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 15.30


Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie:
Pomoc psychologiczna (komunikator Skype - nazwa użytkownika PCPR Pszczyna)
  • sobota (18.04) godz. 8.00 - 14.00
  • poniedziałek (20.04) godz. 7.30 - 10.30
  • wtorek (21.04) godz. 15.00 - 21.00
  • czwartek (23.04) godz. 7.30 - 11.30


Pomoc prawna (tel. 32 449 01 45, mail: pcpr@powiat.pszczyna.pl)
  • każdy wtorek od godz. 12.00-14.00


Poradnictwo socjalne i interwencja kryzysowa (tel. 32 449 01 45, pcpr@powiat.pszczyna.pl )
  • codziennie od 7.30- 19.00


Uwaga! ważna informacja. Psychologowie udzielają również telefonicznego wsparcia ofiarom przemocy domowej.

Nieodpłatne porady prawne i obywatelskie przez telefon
Potrzebujesz porady adwokata lub radcy prawnego? Potrzebujesz porady? Pobierz: Wniosek o zgłoszenie porady na odległość. Wypełniony i podpisany wniosek prześlij na adres: niepelnosprawni@powiat.pszczyna.pl a na jego podstawie zostanie wyznaczony termin porady, o którym poinformujemy Cię telefonicznie.

W wyjątkowej sytuacji, gdy nie posiadasz dostępu do Internetu, możesz złożyć wniosek wraz z oświadczeniem o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego ustnie dzwoniąc po numer telefonu 32 449 23 78.

BM / pless.pl

źródło: Powiat Pszczyński

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.